ذاکر در تشریح علل مخالفت مجلس با اجرای طرح آتیه فرزندان: دولت با رفع ابهامات طرح آتیه فرزندان، به مخ

 
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم با بیان مخالفت مجلس برای اجرای طرح آتیه فرزندان، رفع ابهامات از طرف دولت را قدمی برای پایان دادن به مخالفت‌ها دانست که منجر به همکاری مجلس با دولت در اجرای این طرح خواهد شد.
 

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به توقف اجرای طرح آتیه فرزندان در مجلس شورای اسلامی گفت: ابهامات موجود در این طرح، باعث شده تا مجلس با اجرای آن مخالفت کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت با رفع این ابهامات توانایی پایان دادن به مخالفت‌ها را داشته و با روشن شدن مسائل موجود در این طرح، مجلس را با خود برای تحقق این هدف همگام کند.

وی با اشاره به مثبت بودن ریشه طرح آتیه فرزندان در جامعه، گفت: اصل طرح آتیه فرزندان، معقول و منطقی به نظر می‌رسد اما نحوه رسیدن به این اهداف، نیاز به تعامل، همکاری و همفکری بین دولت و مجلس دارد.

ذاکر با بیان اینکه در صورت برآورده نشدن انتظارات طرح آتیه فرزندان، اجرای آن نتیجه‌ای عکس اهداف دولت خواهد داشت، ادامه داد: این طرح مهم و تأثیرگذار در آینده کودکان و نسل بعدی کشور، باید از یک پشتوانه مالی خوب برخوردار باشد تا بتواند انتظارات مردم را پاسخگو باشد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس هشتم یادآور شد: اجرای طرح آتیه فرزندان در کشور ممکن است مانند سایر طرح‌ها در ابتدای اجرا با مشکلاتی مواجه شود، اما نباید واهمه از مشکلات، مانع از اجرای این اقدام آینده‌نگر شود.

وی افزود: در صورتی که اشکالات قانونی بر این طرح موجود است، با ارائه آن به مجلس، مجلس اقدام به وضع قوانینی برای رفع این اشکالات خواهد کرد.

ذاکر با بیان دلایل مخالفت مجلس با طرح آتیه فرزندان، تصریح کرد: نبود بودجه خاص و محدودیت اعتبارات یکی از مهمترین دلایلی است که در صورت برطرف نشدن آن، دولت مجبور به کسر اعتبارات از سایر نهادها و ارگان‌شده که به دنبال آن، که این امر مشکلاتی را برای دیوان محاسبات به همراه خواهد داشت.

به گفته عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با توجه به محدود بودن زمان مجلس هشتم، فرصت رسیدگی و به نتیجه رساندن این طرح در این دوره از مجلس جوابگو نبوده و باید اجرای آن را بعد از آغاز به کار مجلس نهم شاهد باشیم./

پایان پیام

ذاكر به جام‌جم آنلاين خبر داد:افزايش اختيارات وزير دادگستري

جام جم آنلاين: عضو كميسيون حقوق قضايي مجلس از افزايش اختيارات وزير دادگستري خبر داد.

سيد سلمان ذاكر امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاين با بيان اينكه لايحه افزايش اختيارات وزير دادگستري در كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در دست بررسي است، گفت: ‌بر اساس اين لايحه اختيارات و وظايف وزير دادگستري افزايش خواهد يافت.

وي افزود: لايحه مذكور داراي 13 ماده است و هم اكنون كميسيون حقوقي و قضايي مجلس در حال بررسي جزييات آن است.

نماينده اروميه در مجلس تصريح كرد: در صورت تصويب نهايي اين لايحه در مجلس، وزير دادگستري براي دفاع از لوايح و طرح هاي قضايي مي تواند در صحن مجلس حضور يابد و نظرات كارشناسي خود را بيان كند.

طرح وکیل خانواده، خانواده‌ها را ملزم به داشتن مشاور حقوقی می‌کند

سید سلمان ذاکر ، نماینده مجلس:
طرح وکیل خانواده، خانواده‌ها را ملزم به داشتن مشاور حقوقی می‌کند.

 

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اجرای طرح وکیل خانواده از طرف کانون وکلا را راهی برای ملزم کردن خانواده‌ها به داشتن وکیل و مشاوره حقوقی دانست که از طریق آن بسیاری از بار مشکلات حقوقی و قضایی کم خواهد شد.

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت ضمن استقبال از طرح وکیل خانواده، گفت:‌ کانون وکلا روش خوبی را برای آشنایی مردم با امور قضایی و حقوقی اجرا می‌کند و باید مورد توجه و حمایت بیشتر از طرف نمایندگان و مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پزشک خانواده که پیش از وکیل خانواده مطرح شد و با مواد قانون مصوب در مجلس، هم‌اکنون در حال اجراست، افزود: طرح وکیل خانواده نیز از زمانی که آیت‌الله شاهرودی در جایگاه ریاست دستگاه قضایی در حال فعالیت بود، مطرح شده و اکنون به گفته محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه به مجلس ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه این طرح به مجلس به طور حتم، به منظور تأمین تسهیلاتی برای وکلا بوده تا بتوان خدمات مشاوره رایگان را امری رایج کرده و در تمام شهرها، مردم را از این امکان بهره‌مند کرد.

ذاکر یادآور شد: رفع ابهام از مشکلات حقوقی و آشنایی مردم با حقوق خود و جلوگیری از ضایع شدن حق آنها، همگی از آثاری است که می‌تواند وکیل خانواده به جامعه ایرانی ارائه کند.

به گفته عضو فراکسیون روحانیون مجلس، نظارت قوه قضاییه را نباید بر نحوه اجرای این طرح نادیده گرفت؛ لذا با نظارت این قوه، می‌توان عملکرد قانونی و ایده‌آلی از طرف کانون شاهد باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت نقش وکیل در خانواده، ادامه داد: مردم جامعه برای هر یک از مشکلاتی که با آن مواجه می‌شوند، لازم است که به متخصص آن مراجعه کنند و کانون وکلا هم باید ضمن اجرای این طرح، به تخصصی کردن حوزه وکالت بپردازد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن توضیح بیشتر درباره تخصصی کردن وکالت گفت: منظور از تخصصی کردن وکالت، اجازه ندادن کانون وکلا به کارآموزان دوره وکالت، برای امر مشاوره و استفاده از وکلای با تجربه برای این امر است.

صفحه‌اي زرين از کتاب انقلاب با برگزاري انتخابات ورق مي‌خورد

صفحه‌اي زرين از کتاب انقلاب با برگزاري انتخابات ورق مي‌خورد
 
 
گروه خبر: نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت: مردم با برگزاري انتخابات سالم يک صفحه زرين ديگر در کتاب قطور تاريخ انقلاب ورق خواهند زد.
 حجت‌الاسلام سيد سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربايجان با اشاره به اينکه هم‌اکنون در آستانه برگزاري انتخابات قرار گرفته‌ايم، اظهار داشت: به طور قطع اقشار مختلف مردم با حضور حداکثري در اين انتخابات يک حماسه فراموش‌ نشدني ثبت خواهند کرد که مايه فخر و مباهات ايران و ايراني خواهد بود.
وي تصريح کرد: پيش‌بيني مي‌شود در انتخابات پيش رو اقشار مختلف مردم به طور داوطلبانه و با شوري وصف ‌نشدني شرکت کنند چراکه انجام دادن اين وظيفه سياسي و اجتماعي از جانب قانون و شرع بر دوش آنها گذاشته شده است. اين مسئول به لزوم دقت هموطنان براي انتخاب افراد صالح، متدين و کاردان تأکيد کرد و گفت: مردم بايد بعد از بررسي و مطالعه مسائل مختلف حوزه انتخابيه خود با در نظر گرفتن برنامه‌هاي هر يک از کانديداها به انتخاب لايق‌ترين فرد مبادرت کنند.ذاکر به نقش نمايندگان مجلس در شتاب گرفتن روند توسعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه نمايندگان مجلس وظيفه نظارتي بر عهده دارند، در پيشبرد برنامه‌‌هاي توسعه ‌دولت به طور قطع نقش زيادي خواهند داشت بر اين اساس مي‌طلبد مردم در انتخاب نمايندگان خود بيش از پيش تلاش کنند.نماينده مردم اروميه در مجلس با بيان اينکه برگزاري اين انتخابات موجب يأس دشمنان مي‌شود، تصريح کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان‌دهنده وجود اتحاد بين مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ملت است بر اين اساس ملت ايران با حضور خود در صفوف فشرده پاي صندوق‌هاي رأي به همه نقشه‌هاي دشمنان خط بطلان خواهند کشيد.
ذاکر اظهار داشت: دشمنان به طور قطع انتخابات مجلس شوراي اسلامي ايران را در کانون توجه قرار خواهند داد از اين رو مي‌طلبد بيش از پيش در راستاي تبيين اهميت اين انتخابات و ايجاد انگيزه براي شرکت در انتخابات گام برداشته شود.

پست و مقام سبب بداخلاقی در انتخابات نشود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: قدرتی که به واسطه مسئولیت‌های قبلی در دست برخی از کاندیداهای نهمین دوره مجلس وجود دارد برای رفع مشکلات است نه غرور بنابراین نباید این موضوع موجب بداخلاقی‌های انتخاباتی شود.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: کاندیداها از منابع مالی که در اختیار دارند برای رفع مشکلات جامعه تلاش کنند.
وی با بیان اینکه برخی از کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گذشته پست و مقامی داشتند، تصریح کرد: نباید این پست و مقام‌ها سبب ایجاد غرور شده و زمینه را برای بداخلاقی‌های انتخاباتی فراهم کند.
این مسئول با تاکید بر رفتارهای درست و سنجیده نامزدهای نمایندگی، افزود: قدرت برای رفع مشکل است نه برای ایجاد مشکل.
ذاکر با اشاره به پرهیز کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و طرفداران کاندیداها برای استفاده از بودجه دولت در بحث تبلیغات، گفت: عدم استفاده از بودجه دولتی نیز باید مد نظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه بودجه دولتی بیت‌المال محسوب می‌شود، گفت: بیت‌المال حق تمام مردم است و استفاده از آن برای مصارف خصوصی خلاف شرع بوده و لازم است تا کاندیداها از این موضوع دوری کنند.
این مسئول اظهار داشت: عدم توجه به مسائل شرعی و اسلامی در تبلیغات کاندیداها سبب از دست دادن جایگاه آنها در بین مردم شده و مردم اعتماد خود را به آن کاندیدا از دست خواهند داد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این انتخابات نباید شاهد بداخلاقی انتخاباتی باشیم، تصریح کرد: تحقیر مردم و ایجاد مشکل برای آنها در شأن انتخابات نیست.
ذاکر اعلام کرد: بهتر است خالصانه برای رضای خدا و مردم، کاندیداها توانمندی خود را نشان دهند تا بهترین انتخابات را برگزار کنیم.

ذاکر تاکيد کرد:ضرورت بازخواني پرونده سانحه هوائي اروميه و معرفي متخلفان

خبرگزاري موج - وزير راه و شهرسازي بايد ضمن بيان شفاف و صادقانه دلايل سقوط هواپيماي بوئينگ 727 در اروميه، افراد مقصر و مرتکب سوء مديريت را به محاکم قضائي معرفي کند.

حجت الاسلام والمسلمين سليمان ذاکر، نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي طي گفت و گويي با خبرنگار خبرگزاري موج با اعلام اين مطلب افزود: يکسال از سانحه سقوط هواپيماي مسافربري در اروميه مي گذرد و تاکنون دليل اصلي وقوع اين سانحه دلخراش عنوان نشده است؛ در اين وضعيت تنها بياني شفاف مي تواند آرامش را به مردم مخصوصا بازماندگان و مصدومان اين سانحه باز گرداند.
وي با مد نظر قرار دادن شيوه رفتاري مسئولان افزود: وزير راه و شهرسازي مي بايست ضمن بيان دلايل اين سانحه، افرادي که کوتاهي کرده اند و چه بسا مرتکب سوء مديريت شده اند را به محاکم قضائي معرفي کند تا برابر با قانون مجازات اسلامي با آنها برخورد شود.
اين عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس تصريح کرد: قوه قضاييه نيز مي بايست همچون رويه قضائي تصادفات جاده اي با صدور قرار براي افراد سهل انگار، زمينه برخورد با متخلفان را فراهم سازد که تاکنون چنينرفتاري را شاهد نشده ايم.
وي در خصوص رسيدگي به وضعيت بازماندگان و مصدومان سانحه هوائي اروميه نيز اذعان داشت: هر چند استاندار آذربايجان غربي از نخستين دقايق اين سانحه در محل حاضر شد و رسيدگي به وضعيت سقوط هواپيما و بازماندگان را با جديت مثال زدني پيگيري کرد ولي برخي از خانواده ها نسبت به جبران نشدن خسارت هاي وارده گلايه مند هستند که بايد با دلجوئي هاي معنوي، اين موضوع نيز حل و فصل شود.
نماينده مردم اروميه در بخش ديگري از سخنان خود توجه به توسعه زير ساخت هاي حمل و نقل ريلي و جاده اي را يکي از مهمترين عوامل ارتقاء ايمني عنوان کرد و گفت: نگاه تبعيض گونه، توام با سهل انگاري نسبت به تکميل طرح راه آهن مراغه_ اروميه يکي از مهمترين دلايل استيضاح وزير راه و ترابري وقت پس از سانحه هواپيما در اروميه بود که اميدواريم با اهتمام ويژه وزير راه و شهرسازي اين موضوع به سرانجام برسد.
ذاکر با تشريح وضعيت فرودگاه اروميه ادامه داد: همجواري با کشورهاي ترکيه، عراق و آذربايجان بهترين دليل براي تبديل فرودگاه به ظاهر بين المللي اروميه به واقعيت است چرا که در رابطه بافضاي، باند، ساعت پرواز و تعداد پروازهاي خارجي حرف ها و درخواست هاي زيادي داريم.
وي با اعلام اينکه تلاش هاي زيادي براي ايجاد پروازهاي مستقيم به ترکيه، دبي، اربيل عراق و حتي افزايش پروازهاي داخلي به خصوص پرواز اروميه _ مشهد شده است افزود: بايد با تنظيم روز و ساعت پرواز ها زمينه استفاده بيش از پيش مردم از پروازهاي هوائي فراهم شود تا علاوه بر برقراري ارتباط مطلوب هوائي از مسافرت مردم استان به استان هاي همجوار براي بهره مندي از پروازهاي بين المللي کاسته شود.
اين نماينده کميسيون حقوقي و قضايي خاطر نشان کرد: با تحقق وعده استاندار آذربايجان غربي مبني بر خريد يک فروند ايرباس براي استان، امکان برقراري پروازهاي داخلي در نخستين ساعات روز و همچنين ساعات پاياني شب، فراهم خواهدشد که اين امر نيز در افزايش رضايتمندي مردم از وضعيت مسافرتهاي هوائي بسيار موثر خواهد بود.
به گزارش موج، عصرگاه نوزدهم ديماه سال 89 يک فروند هواپيماي بوئينگ 727 هواپيمائي جمهوري اسلامي ايران در نزديکي اروميه سقوط کرد و بر اثر اين سانحه دلخراش 78 نفر از سرنشينان هواپيما جان خود را از دست داده و 27 نفر نيز مجروح شدند.

عکس

 

در آستانه انتخابات دریاچه ارومیه به ابزاری برای جذب آراء تبدیل نشود

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: در آستانه برگزاری انتخابات بحران دریاچه ارومیه به ابزاری برای جذب آرای مردم تبدیل نشود.

 

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: چنانچه کسی با این قبیل وعده‌ها به میدان رقابت با سایر نامزدها وارد شود نشان‌دهنده این است وی از عملکرد دولت، مجلس، اخبار مطبوعات بی‌خبر است چرا که در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفته و اطلاع‌رسانی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: هر کس باید به اندازه توان خود برای رفع کردن این معضل زیست محیطی اهتمام کند ولی نباید عده‌ای این مشکل را وسیله‌ای برای تحقق اهداف خود قرار دهند و دریاچه ارومیه به عنوان ابزاری برای رسیدن به پست و مقام تبدیل نشود چرا که این قبیل جایگاه‌های سازمانی و پارلمانی باید در راستای رفع مشکلات مردم استفاده شود.

* طرح نجات دریاچه ارومیه یک پروژه کوچک نیست
ذاکر بر لزوم آگاهسازی جامعه تاکید کرد و گفت: باید برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در ارتباط با اقدامات صورت گرفته اهتمام شود و رسانه‌ها در این ارتباط رسالت سنگینی بر دوش دارند چرا که در این صورت مردم به طور هوشمندانه افراد سودجو شناسایی کرده در میان کاندیدهای ثبت‌نام‌کننده فردی ولایتمدار و متعهد انتخاب می‌کنند.
وی با بیان اینکه مردم اقدامات نمایندگان در مجلس و دولت شاهد بودند، ادامه داد: چنانچه کسی مدعی شود در حق دریاچه ارومیه ظلم شده است این عقب‌گرد در نجات دریاچه ارومیه و عقب‌گرد در جمع‌آوری آراء قلمداد می‌‌شود.
ذاکر با تاکید بر اینکه احیای دریاچه ارومیه یک طرح بزرگ است، تصریح کرد: این طرح بودجه هزار میلیارد تومانی می‌طلبد و مانند پروژه‌های کوچک مثل احداث پل، بلوار و .. نیست از طرف دیگر با توجه به جایگاه بین‌المللی آن برای نجات یافتن دریاچه عزم همگانی و خرد جمعی لازم است برای نجات دریاچه ارومیه از وضعیت فعلی چندین سال زمان نیاز است پس برای احیای کامل آن راهکارهای مختلف در بستر زمان باید با مشارکت اقشار مختلف مردم اجرا شود.

* پروژه‌های نجات دریاچه ارومیه با جدیت اجرا می‌شود
ذاکر با بیان اینکه 24 راهکار برای احیای دریاچه ارومیه لحاظ شده است، گفت: از این راهکارها سه مورد مهم هستند یکی از آنها انتقال آب از رودخانه مرزی سردشت است که ردیف بودجه دارد و قرارگاه خاتم  آن را اجرا می‌کند دومین راهکار انتقال آب از ارس به ارومیه بود تاکنون 40 کیلومتر آن اجرا شده است همچنین بارور کردن ابرها و آبیاری قطره‌ای نیز هم‌اکنون در دست اقدام است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: پروتکل دریاچه ارومیه با حضور وزارء، استانداران و چندین نماینده مجلس تشکیل شد، بودجه به این موضوع اختصاص یافت همچنین طرح دوفوریتی پیرامون نجات دریاچه ارومیه در مجلس ارائه شد و در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهور، وزراء و نمایندگان ارومیه به ریاست لاریجانی اعتباری به میزان 500 میلیارد تومان تصویب شد که این موارد نشان‌دهنده وقوف مسئولان به اهمیت موضوع است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بحران دریاچه ارومیه و احیای آن یک موضوع عادی نیست بلکه یک مسئله ملی و جهانی است این که یک عده آن را برای خود ابزاری قرار دهند تا بر ضعف‌های خودشان در قالب طرح نجات دریاچه ارومیه سرپوش بگذارند روشی شایسته یک شهروند ایرانی و خدمتگزار واقعی نیست.

حماسه 9 دی دشمنان انقلاب را ناكام كرد

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی حماسه 9 دیماه 88 را برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی دانست گفت : مردم ایران در این روز تاریخی و سرنوشت ساز دشمنان اسلام و انقلاب را ناكام و ناامید كردند.

حجت الاسلام سید سلمان ذاكر روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : حضور قدرتمند مردم ایران در حماسه 9 دی، طراحان فتنه 88 را در منجلاب نیستی گرفتار ساخت و به دنیا نشان داد كه ملت انقلابی ایران هرگز از ارزش های انقلاب روی گردان نخواهد شد .

وی با تاكید برگرامیداشت هر چه باشكوه این حماسه بزرگ گفت : گرامیداشت این روز به منزله قدردانی از مردان و زنانی است كه به مقابله با شیطان برخاسته و دشمنان داخلی و خارجی را بر سر جای خود نشاندند.

ذاكر یاد آور شد : این حماسه پاسخ دندان شكنی بود به كسانی كه برخلاف اهداف و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت ایران حركت كرده و موجب خوشحالی دشمنان شدند .

وی با تاكید بر هوشیاری ملت ایران گفت : مردم ایران باید هوشیار باشند و بدانند دشمن زخم خورده خاموش ننشسته و به انواع ترفند ها و توطئه ها قصد دارد دوباره وارد صحنه شود.

ذاكر، اتحاد و یكپارچگی ملت ایران را عامل مهم ناكامی های دشمنان دانست و افزود : این همدلی و وحدت می تواند در آینده ایی نزدیك به عمر دشمنان خاتمه داده و پرچم ایران را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز در آورد .

سید سلمان ذاکر ثبت نام کرد

سید سلمان ذاکر ثبت نام کرد

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه) 8 دیماه با حضور در فرمانداری ارومیه نسبت به ثبت نام برای حضور در انتخابات مجلس نهم اقدام کرد.

 

درشهرارومیه 250 هزار نفر حاشیه نشین ساماندهی شدند

نماینده مردم ارومیه گفت۲۵۰ هزار نفرحا شیه  نشین در شهر ارومیه در قالب برنامه پنجم توسعه ساماندهی شدند و از این‌رو این امر می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی شهر ارومیه را از بین ببرد.
 

سید سلمان ذاکر درگفت وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، بیان کرد: اتخاذ سیاست های تمرکززادیی مناسب دولت درطی سالهای اخیر، یکی از دلایل اساسی مهم ساماندهی حاشیه نشین ها در شهرارومیه به شمارمی آید.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امکانات اولیه مسکن نظیر آب وبرق و آسفالت برای این مسکن ها در نظر گرفته شده است که می تواند بسیاری از مشکلات مردم را بنحو مطلوبی رفع کند. 

وی ادامه داد: حاشیه نشینی با معضل‌های اجتماعی رابطه متقابل دارد که خوشبختانه رفع مشکل حاشیه نشینی در شهر ارومیه بسیاری از چالش های اجتماعی برطرف خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس یاد آور شد با اجرای این گونه طرحها روزبه روز می‌توانیم شهر ارومیه را آباد کنیم وخدمات کار آمدی را به شهروندانمان ارائه دهیم./

بودجه در جای خود هزینه می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده 90 درصد بودجه سال گذشته در جای خود هزینه شده است.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دیوان محاسبات نظارت کامل بر اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها دارد و در صورتی که تخلفی از سوی دولت وجود داشته باشد تذکرات لازم ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات در سال‌های گذشته به خوبی عمل کرده است، تصریح کرد: نظارت بر نحوه هزینه‌ها و دخل و خرج از وظایف دیوان محاسبات است که در این زمینه عملکرد دولت زیر نظر این دیوان قرار دارد.
این مسئول با بیان اینکه عدم تذکر دیوان محاسبات نشان دهنده این است که دولت تخلف ندارد، افزود: با توجه به بررسی‌های دیوان محاسبات 90 درصد بودجه مصوب سال گذشته در جای خود هزینه شده است و این امر را کمیسیون 90 نیز تأیید کرده است.
ذاکر با بیان اینکه اگر دولت تخلفی در نحوه هزینه کرد و یا هدفمندسازی یارانه‌ها مرتکب شود از دید مجلس به دور نخواهد بود، اعلام کرد: در صورت وجود تخلف دولت، مجلس تذکرات لازم را ارائه می‌دهد.
وی با ابراز امیدواری از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، گفت: هدفمندسازی یارانه‌ها وارد فاز دوم خود می‌شود و امکان اینکه عده‌ای در این زمینه دلیل تراشی کرده و خدمات و عملکرد دولت را نادیده گیرند وجود دارد.
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر قیمت حمل و نقل آزاد نیست، اظهار داشت: در صورت آزادسازی قیمت‌ها در این بخش طبیعی است که مبالغی نیز برای این منظور تخصیص می‌یابد.
ذاکر با بیان اینکه هدفمندسازی یارانه‌ها یک سال عمر دارد، تصریح کرد: طبیعی است در طول سال‌ها نواقص موجود در اجرای این قانون رفع خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر تخصیص‌ها نامحسوس است چرا که هدفمندسازی یارانه‌ها محدود است و با توجه به اینکه در چارچوب تحریم‌ها قرار گرفته‌ایم مسلما در این زمینه کاستی‌هایی داشته باشیم.

پيام تسليت سید سلمان ذاکر به مناسبت درگذشت پدر نادر قاضی پور

 

 

جناب آقاي نادر قاضی پور
نماینده محترم مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی

 

 

با نهايت تاسف درگذشت پدر گراميتان را به جنابعالي تسليت گفته و از درگاه احديت براي آن فقيد سعيد رحمت و غفران الهي و براي بازماندگان محترم علي الخصوص جنابعالي صبر جميل و اجر جزيل آرزومندم.

سید سلمان ذاکر

ذاکر خطاب به دولت: بودجه الکترونیکی کردن کارت‌های شناسایی را به امور ضروری‌ تر اختصاص دهید

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم با بیان اینکه نظام حاکم برای واحد کردن کارت‌های شناسایی هنوز مشکلات بسیاری برای محقق شدن دارد، گفت: دولت بودجه این امر را به امور ضروری‌تر اختصاص دهد.
 

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: الکترونیکی شدن کارت‌های احراز هویت و شناسایی به منظور حذف سایر کارت‌ها و اسناد مانند شناسنامه و کارت ملی اقدامی بسیار ضروری است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اما در شرایط کنونی که دولت در برخی از بخش‌ها با کمبود و کسری بودجه روبه‌رو شده و همچنین با توجه به این که هزینه کلانی را برای تولید کارت‌های ملی در چند سال اخیر صرف کرده است، از این رو باید فرهنگ استفاده از یک کارت شناسایی برای انجام همه امور اداری، رایج شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با ورود به بانک‌ها و بخش‌های مختلف اداری دولتی و خصوصی برای انجام یک عملیات باید چندین کارت شناسایی را ارائه داد و این در حالی بود که با آمدن کارت ملی، شناسنامه‌ها باید به کلی از صفحه اسناد احراز هویت پاک می‌شدند.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس هشتم تأکید کرد: باید در ابتدا فرهنگ استفاده از یک کارت شناسایی رایج شود و سپس دولت به کمک سازمان ثبت احوال، طرح الکترونیکی کردن کارت‌ها را اجرا کند.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم یادآور شد: اما نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که استفاده از کارت الکترونیک در توسعه و بهبود فعالیت‌ها و کاهش کاغذبازی‌های اداری کمک چشمگیری می‌کند./

اتحاد اقوام در آذربایجان غربی مثال زدنی است

 

در آستانه ورود به سال 2012 میلادیِِِ

پیام تبریک سید سلمان ذاکر به مناسبت آغاز سال نو میلادی

 

 

 

 

 

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پیامی فرارسیدن عید کریسمس و سال نو میلادی را به عموم عاشوریان و مسیحیان و بویژه هموطنان مسیحی شهرستان ارومیه و حومه تبریک گفت.

انتخابات اوج مردم سالاری دینی است

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاباتی که در ایران برگزار می‌شود اوج مردم سالاری دینی است.

حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انقلاب متعلق به شهدا، ایثارگران و تمام مردم ایران است و کسی بر دیگری مقدم نیست.
این مسئول افزود: قهر از انتخابات یا تحریم آن از سوی برخی افراد همکاری با دشمن بوده و باید مشارکت در انتخابات به نحو احسن انجام گیرد.
ذاکر خاطرنشان کرد: طبیعی است قانون و چارچوبی برای حضور کاندیداها در این عرصه وجود دارد و نهایتا نزاکت و اخلاق انتخاباتی سبب از بین بردن سوژه برای دشمن و عدم سوء استفاده دشمنان می‌شود.
وی با بیان اینکه انتخابات در ایران اوج مردم سالاری دینی را نشان می‌دهد، گفت: نامزدهای انتخاباتی باید تمام این موارد را مد نظر قرار داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه کاندیداها باید عملکرد خود را به مردم نشان دهند، گفت: آگاهی بخشی به مردم در راستای اهداف و عملکرد خود می‌تواند یکی از مصادیق تبلیغ  باشد و باید این تبلیغات در موعد تعیین شده انجام شود تا جنبه قانونی پیدا کنند.
ذاکر با تاکید بر دوری کاندیداهای انتخاباتی از تخریب دیگر کاندیداها، اظهار داشت: چنین اقداماتی سبب مردود شدن کاندیدا می‌شود.
وی اعلام کرد: ملت ایران ملتی هوشیار بوده و طبیعی است که باید اهتمام کافی در این زمینه وجود داشته باشند.

درپی درخواست هواداران؛ ذاکر 5شنبه ثبت نام می کند

ذاکر 5شنبه ثبت نام می کند

در پی تماس های مکرر مردم بویژه دانشگاهیان، جامعه پزشکی، جهادگران، جمع کثیری از کسبه و اصناف و عشایر منطقه با دفتر ارتباطات مردمی و تلفن شخصی حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در خصوص شایعات موجود مبنی بر عدم ثبت نام وی در انتخابات مجلس نهم و ابراز سؤالات و نگرانی ها در این خصوص،به اطلاع عموم مردم فهیم و آگاه می رساند که ذاکر  پس از رای زنی و مشورت با بزرگان، اندیشمندان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم و در پی درخواست آنان روز 5شنبه در فرمانداری ارومیه حضور یافته و در دور نهم مجلس شورای اسلامی نام نویسی خواهد کرد و به شبهات و سؤالات پاسخ خواهد داد.

کسری بودجه دولت امری طبیعی است

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کسری بودجه دولت غیرعادی نبوده و این موضوع امری طبیعی است.

 

حجت‌السلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به دلیل قوانین متعدد موجود در کشور، تحولات حاضر جوامع اقتصادی و عدم تامین منابع مالی شاهد تحولاتی در اقتصاد کشور هستیم.
وی با اشاره به نقش این تحولات، تصریح کرد: این تحولات نقش موثری در مسائل اقتصادی جاری کشور دارد و شاید دلیل کسری بودجه نیز از این موضوع ناشی شود.
این مسئول با اشاره به کسری بودجه دولت در سال جاری، افزود: کسری بودجه در سال‌های گذشته و دولت‌های قبلی نیز وجود داشته و این موضوع امری نوپدید نیست.
ذاکر ادامه داد: اگر کسری بودجه به صورت فاحش، کلان و کمرشکن باشد طبیعی است سیستم اقتصادی کشور و نحوه هزینه‌کرد باید تغییر یابد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی اعداد و ارقام در کسری بودجه دلیل بر تحول اقتصادی داخل کشور و عوام مختلف از جمله تحریم‌ها و برخی مسائل بین‌المللی است که باید بدانیم چگونه با این تحولات کنار بیاییم.
این مسئول کسری بودجه دولت را امری عادی تلقی کرد و اذعان داشت: امسال اولین تجربه ما در زمینه کسری بودجه نیست چرا که در سال‌های گذشته نیز شاهد کسری بودجه دولت بودیم.
ذاکر متذکر شد: تجربه‌های قبل هم نشان داده که لایحه بودجه دیرتر تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود و مجلس می‌تواند یک دوازدهم بودجه را تصویب و مابقی را برای سال آینده باقی گذارد یعنی الزامی نیست که کل بودجه سال 91 امسال بررسی شود.

برخورد قوه قضاییه با بزهکاران اسیدپاشی بازدارنده نیست

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به افزایش جرم اسیدپاشی در جامعه در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: علیرغم تفاوت رشد این جرم نسبت به گذشته، برخورد قوه قضاییه با بزهکاران برخوردی بازدارنده نیست.
 

سید سلمان ذاکر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: «قصاص» حکم نهایی اسیدپاشی در قانون بوده که به عنوان پیشرفته ترین قانون در جهان برای ایجاد امنیت و رضایت مردم اجرا می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت قانون مجازات مجرمان اسیدپاشی، افزود: یک قانون از زمان تصویب تا هر زمان که کارآمد باشد، قابلیت اجرا داشته و شدت و کاهش یک جرم باعث نمی شود که مسئولان آن را تغییر دهند.

وی به رضایت شاکی خصوصی این نوع جرایم اشاره کرد و ادامه داد: با رضایت شاکی خصوصی که بارزترین این رضایت را در پرونده آمنه شاهد بودیم، ممکن است این شائبه برای مجرمان پیش آید که برخورد سختگیرانه‌ای با آنها وجود ندارد.

به گفته عضو فراکسیون روحانیون قوه قضاییه باید در صورت رضایت شاکی خصوصی، در برخورد با مجرمان از طرق مختلف وارد عمل شود.  

ذاکر یادآور شد: از نظر روانشناسی و جامعه شناسی، خلاء مشاوره در خانواده و حمایت نکردن پدر و مادر از فرزند و ظرفیت پایین دختر و پسر در پذیرش برخی واقعیات، مهمترین عوامل در رقم زدن این اتفاقات هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از چنین وضعیتی تصریح کرد: قوانین موجود باید با انعطاف پذیری خاصی نوشته شوند تا دست قضات برای اجرای عدالت باز گذاشته شود تا در صورت رضایت شاکی خصوصی قاضی بتواند برخورد جدی تری با مجرم به منظور کاهش این جرم داشته باشد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت:سختگیری قضات نسبت به بزه اسیدپاشی از آن جهت حائز اهمیت است که این جرم نه تنها زندگی قربانی را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه اذهان عمومی را نیز بشدت آشفته و نگران می کند./

مجلس به جای ادغام به فکر یک قانون واحد برای مرکز مشاوران و کانون وکلا باشد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادغام کانون وکلا با مرکز مشاوران حقوقی را راه موثری برای رفع خلاء قانونی در جذب وکلا ندانست و ارائه یک قانون واحد برای هر دو مرکز از سوی مجلس را بهترین پیشنهاد بیان کرد.
 

سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: جذب وکلا در قالب دو مرکز و کانون مشکلی ایجاد نخواهد کرد؛ چرا که علاوه بر افزایش رقابت و ارتقای عملکرد مرکز مشاوران حقوقی و کانون وکلا و دادگستری باعث خدمات‌دهی و جذب بهتر وکیل خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نوپا بودن مرکز امور مشاوران، افزود: باید به جای استفاده از روش ادغام برای رفع خلاء قانونی در دو مرکز، به دنبال تقویت و حمایت از این مراکز و کانون‌ها بود.

وی به ماده ۱۸۷ و ۱۸۸ برنامه سوم توسعه اشاره کرد و ادامه داد: روح و ماهیت این ماده، دائمی بوده و تمدید نشدن آن در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه دلیل بر حذف و بی‌توجه بودن نسبت به آن نیست.

به گفته ذاکر ماهیت یک ماده قانونی بیشتر از طولانی بودن آن، باید در معیار برنامه‌های بعدی توسعه قرار گیرد و این موضوع شامل ماده ۱۸۷ نیز می‌شود.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: در قانون، مواد بسیاری وجود دارند که علیرغم قید در قانون، در زمان اجرا لحاظ نمی‌شوند. همچنین بسیاری از مواد قانونی هم ممکن است در یک دوره به تصویب برسد و در دوره‌های بعدی تکرار نشود که این مساله هم حاکی از حذف این ماده قانونی به طور کامل نیست.

وی گفت: موادی که از برنامه سوم در برنامه چهارم و پنجم توسعه تمدید شدند به دلیل جنبه مادی آنها بوده و سایر قوانین کارآمد هم علیرغم تمدید نشدن، ماهیت دائمی دارند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادغام را تنها، راهی برای آسان شدن کار نظارت مجلس بیان کرد که در عملکرد کانون وکلا و دادگستری و مرکز امور مشاوران حقوقی برای جذب وکلا راهگشا نبوده و باید برای تسهیل در خدمت‌رسانی این کانون‌ها و مراکز، به فکر اتخاذ یک قانون واحد از سوی مجلس و کمیسیون قضایی باشیم./

اهداف کلی اجرای قانون هدفمندی با شکیبایی مردم محقق خواهد شد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ضمن بیان مشارکت مردم در چگونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، به سیاست کلی این قانون اشاره کرد و خواستار صبر و شکیبایی مردم در تحقق اهداف آن شد.
 

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره تقسیم‌بندی رضایت مردم از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به گروه‌های مختلف گفت: مردم در دهک‌های اول و دوم از اجرای قانون هدفمندی رضایتمند بوده و فقط در دهک‌های میانی یعنی کارمندان است که به دلیل تناسب نداشتن حقوق با تورم به وجود آمده، اعتراضاتی دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: البته اعتراض آنها به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را به دستگاه قضایی کشور مطرح کرد؛ زیرا هدفمند کردن یارانه‌ها به عنوان یک سیاست کلی پایه‌گذاری شده و بدون مشارکت مردم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

به گفته وی قوه‌ مجریه در اعمال قانون هدفمندی یارانه‌ها روند به نسبت خوبی را داشته و وجود ضعف‌ها و خلاء‌هایی مبنی بر فشارهای اقتصادی بر مردم نیز تا حدودی طبیعی و قابل پیش‌بینی بوده است.

ذاکر با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت:‌ بر مبنای برنامه پنجم توسعه، قوه‌قضاییه هر ساله باید ۸۰۰ قاضی و بیش از ۳ هزار کارمند را بر مبنای رشد جمعیت، جذب کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا کنون این وعده از جانب قوه‌قضاییه محقق نشده و نیاز به زمان بیشتری داریم تا بتوانیم افرادی که بر کار قضاوت تسلط دارند را شناسایی و جذب کنیم، اما هم‌اکنون از وکلا و قضاتی که با تجربه بوده و از سابقه کاری خوبی بهره‌مند هستند، هر چند در تعداد محدود استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قوه‌قضاییه برای تحقق به این وعده باید کارآمدی خود را هرچه سریع‌تر بالا برده تا به مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس حضور آیت الله آملی را در قوه‌قضاییه حاکی از ایجاد تحرکات مثبتی در این قوه دانست و گفت: علیرغم پرکار شدن قوه‌قضاییه در ماه‌های اخیر و فشار بر دستگاه قضا برای پرونده‌های مربوط به تخلف بانکی و برخورد با مفاسد اجتماعی و اشرار، این قوه کشور، عملکرد خوبی را از خود نشان داده است./

2عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با «فردا» خواستار شدند:

مسئولان این سایت‌ها اعضای جریان انحرافی و پس مانده‌های فتنه ۸۸ و جاسوسان کشور هستند که آستانه انتخابات تمام سعی خود را در تخریب دیگران و ورود به مجلس گذاشته‌اند.... کمیته رصد قوه قضائیه تنها مختص به نامزدهای انتخاباتی نیست. تمامی موضوعات مرتبط با انتخابات را مورد بررسی قرار خواهد داد...برخی از عناوین مجرمانه جنبه عمومی هم دارد و دادستان به عنوان مدعی العموم باید از آن‌ها شکایت و جلوی سیاست‌هایی با قصد تحریک، تخریب و تعاون با دشمنان را بگیرد.
دو عضو کمیسیون قضایی مجلس با تاکید بر برخورد قاطع دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات با پایگاه‌های خبری مرتبط با جریان انحرافی در آستانه انتخابات، معتقدند که حذف آن‌ها سبب برگزاری انتخابات پرشور‌تر و دور از تنش خواهد بود.

سید سلمان ذاکر عضو دیگر کمیسیون قضایی در اینباره به «فردا» می‌گوید که تخریب و تشویش اذهان عمومی چه از سوی پایگاه خبری باشد و چه از سوی شخص، باید از سوی قوه قضائیه مورد برخورد قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از عناوین مجرمانه جنبه عمومی هم دارد و دادستان به عنوان مدعی العموم باید از آن‌ها شکایت و جلوی سیاست‌هایی با قصد تحریک، تخریب و تعاون با دشمنان را بگیرد.

این نماینده مجلس گفت: البته قبل از بروز چنین اتفاقاتی هم باید توصیه‌های مسئولان و هم ساماندهی سایت‌های خبری را داشته باشیم.

وی آغاز فعالیت پایگاه‌های خبری جریان انحرافی در آستانه انتخابات را مورد اشاره قرا داد و بیان کرد: کمیته رصد قوه قضائیه تنها مختص به نامزدهای انتخاباتی نیست. تمامی موضوعات مرتبط با انتخابات را مورد بررسی قرار خواهد داد.

ذاکر تاکید کرد: برخورد قاطع و کنترل چنین سایت‌هایی فضای جامعه را آرام به سوی انتخابات هدایت خواهد کرد، ضمن اینکه با این کار انتخاباتی بهتر و باشگوه‌تر از گذشته را شاهد خواهیم بود.

محمد تقی رهبر عضو کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با «فردا» با اشاره به راه اندازی سایت‌های تفرقه افکن زنجیره‌ای توسط جریان انحرافی برای ضربه زدن به پایه‌های نظام و حضور موثر در انتخابات، تاکید کرد که مراجع رسمی باید هر چه سریعتا با این پایگاه‌های خبری برخورد جدی داشته باشند.

وی وزارت ارشاد، دستگاه قضایی و در مراحل حساس وزارت اطلاعات را مسئول رسیدگی به تخلفات آن‌ها خواند و گفت: این سایت‌ها که بر خلاف مصالح نظام اقدام به درج اخبار و تحلیل‌های نامناسب می‌کنند، باید در اسرع وقت فیلتر شوند. این‌ها نتیجه گسترش تکنولوژی است که قطعا قابل کنترل است.

این نماینده مجلس مسئولان این سایت‌ها را اعضای جریان انحرافی و پس مانده‌های فتنه ۸۸ و جاسوسان بیگانه دانست که آستانه انتخابات تمام سعی خود را در تخریب دیگران و ورود به مجلس گذاشته‌اند.

وی نسبت به ورود جریان انحرافی از این طریق به مجلس هشدار داد و افزود: شک نکنید مجلسی که با منحرفان تشکیل شود ضد ولایت و برخلاف مصالح نظام نظام و همسو با بیگانگان حرکت خواهد کرد.

جدا سازی زندانیان مواد مخدر در زندان‌ها در دستور کار قرار گیرد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در تفکیک زندانیان ما شاهد جدا سازی زندانیان مواد مخدر با سایر زندانیان هستیم و این مساله قدم مناسبی در این راه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.
 

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با اشاره  به گزارش رئیس سازمان‌ زندان‌های کشور در مبنی بر اینکه۷۵ درصد از ندانیان در بدو ورود تست اعتیاد آنها مثبت بوده است، تصریح کرد: باید مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:طبق گزارش‌ها با بررسی مقطعی که در ۹ زندان مرکزی کشور انجام شده، ۵۷ درصد از جمعیت ورودی به زندان‌ها در بدو ورود سوء مصرف مواد مخدر دارند؛ حتی در یک زندان بین ۷۵ درصد ورودی‌ها تست اعتیاد مثبت بود.

 تفکیک زندانیان می‌تواند به حل معضل مواد مخدر کمک کند

وی افزود: این مساله جدی است و نباید از کنار آن به سادگی گذشت و باید به هشدارها در این زمینه دقت کرد حتی مساله تفکیک زندانیان هم می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

ذاکر گفت: در تفکیک زندانیان ما شاهد جدا سازی زندانیان مواد مخدر با سایر زندانیان خواهیم بود و این مساله قدم مناسبی در این راه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.

حمایت‌های ویژه از تولیدات مشاغل خانگی انجام گیرد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت طرح مشاغل خانگی را اجرایی می‌کند ولی باید از تولیدات افرادی که اقدام به ایجاد مشاغل خانگی می‌کنند نیز حمایت شود.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ایجاد 113 هزار شغل جدید در آذربایجان غربی برای سال 90 تعیین شده بود و بر اساس اقداماتی که در این زمینه شده است باید دید آیا شغل‌های ایجاد شده می‌توانند زمینه امرار و معاش خانوار را پاسخگو باشند یا نه.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از اهداف دولت در برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت است، تصریح کرد: تعریفی که از اشتغال می‌شود متفاوت است و لازم است تعریف واحدی از اشتغال را بیان کنیم تا در رسیدن به اهداف خود در برنامه 20 ساله توسعه در زمینه اشتغال موفق‌تر عمل کنیم.
این مسئول با بیان اینکه در سال جاری شاهد ارائه آماری مبنی بر ایجاد اشتغال توسط ادارات دولتی استان هستیم،‌ افزود: با وجود اینکه آماری از ایجاد اشتغال توسط ادارات داده می‌شود همچنان در بحث اشتغال با مشکل مواجه هستیم.
ذاکر ایجاد مشاغل خانگی را گام موثری در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان عنوان کرد و گفت: ایجاد مشاغل خانگی یکی از اقدامات ارزنده دولت است که در سال‌های اخیر نسبت به آن توجه ویژه‌ای شده است ولی در این زمینه باید حمایت‌های ویژه‌ای نیز از افرادی که اقدام به ایجاد مشاغل خانگی می‌کنند انجام گیرد که از آن جمله می‌توان به ایجاد بازار‌ برای تولیدات این افراد اشاره کرد.
وی با بیان اینکه باید در تمام بخش‌ها در زمینه اشتغال وارد عمل شویم، گفت: همراهی و همگامی مسئولان در تمام بخش‌ها در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید امری ضروری است.
این مسئول ادامه داد: تمام همت مسئولان و خدمتگزاران مردم باید به سمت ایجاد شغل و کسب درآمد و نیز پایداری و ثبات در این عرصه باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ادارات و نهادها با برنامه‌ریزی‌های مدون در زمینه بهبود سرمایه‌گذاری و جذب بخش خصوصی می‌توانند در ایجاد فرصت‌های شغلی نقش کلیدی ایفا کنند و لازم است تا مسئولان با جدیت کامل تعهد خود را اجرایی کنند.

سکوت و عقب نشینی در برابر استکبار در مرام انقلاب اسلامی نیست

نماینده مردم ارومیه تأکید کرد:ایران اسلامی هرگز در برابر فشارهای غرب سکوت نمی‌کند، چرا که اصولاً سکوت و عقب نشینی در برابر استکبار، در مرام قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی نیست.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاریخ سیاه رژیم انگلیس در نقض حقوق بشر،به فارس گفت: انگلیسی‌ها سالیان متمادی علیه ملت ایران اقدام به جنایت زده‌اند، جنایت‌هایی که مستلزم رسیدگی در مجامع حقوقی است.

وی در این باره افزود:دولت انگلیس پس از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران نه تنها به انتخاب ملت احترام نگذاشت، بلکه به خاطر از دست دادن پایگاه مهم منطقه‌ای خود در منطقه حساس خاورمیانه، تلاش کرد که انقلاب یک ملت بزرگ را از میان بردارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: ملت ایران هرگز دخالت‌ها و کمک‌های رژیم انگلیس به منافقین و فتنه‌گران را در جریان فتنه ۸۸ فراموش نکرده و از یاد نخواهد برد.

ذاکر اضافه کرد:ملت ایران می‌داند که انگلیس دست از خباثت‌های خود علیه ایران اسلامی برنمی‌دارد،پس ملت پاسخ تهدید را در برابر تهدید انتخاب کرده و از این پس به تهدیدات استعمار پیر و هم‌دستانش تهدیدآمیز پاسخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه ملت ایران تصمیم گرفته که از این پس در برابر زیاده‌خواهی‌های دولت انگلیس سکوت نکند، تأکید کرد:ایران اسلامی هرگز در برابر فشارهای غرب سکوت نمی‌کند، چرا که اصولاً سکوت و عقب نشینی در برابر استکبار، در مرام قیام امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی نیست.

حضور مردم در انتخابات نشان‌دهنده اتحاد ملی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان‌دهنده وجود اتحادی ناگستنی در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به اینکه هم‌اکنون هم‌وطنان ما در آستانه یک انتخاب بزرگ و سرنوشت‌‌ساز قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: حضور میلیونی اقشار مختلف مردم در انتخابات پیش‌رو، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و ایادی استکبار جهانی است چرا که وجود یکدلی و همدلی در کشورمان به اثبات می‌رساند.
وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه قانونی و سیاسی محسوب می‌شود و اقشار مختلف جامعه باید در این روز بزرگ با حاضر شدن در مراکز رأی‌گیری نسبت به انتخاب فرد مورد نظر خود اقدام کنند همچنین آشنایان و همکاران خود را برای به جا آوردن این تکلیف به طور شایسته ترغیب کنند چرا که در این روز حساس و دوران آماده شدن برای برگزاری انتخابات دوربین‌ رسانه‌های بیگانه جنب‌و‌جوش ایجاد شده در جامعه را رصد می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: دشمنان ملت ایران در آن سوی مرزها با به کار بستن نیرنگ‌های مختلف برای کم‌رنگ جلوه دادن حضور مردم طبق سنوات گذشته تلاش مذمومی خواهند داشت پس هم‌اکنون اقشار نخبه و فرهیخته جامعه باید از طریق روشنگری در جامعه در راستای خنثی کردن این توطئه شوم دشمنان کمر همت ببندند همچنین باید رسانه‌های دلسوز داخلی با مخابره سریع و صحیح اخبار ذهن جهانیان را از سمت رسانه‌های خارجی به رسانه‌های داخلی معطوف کنند.
وی با بیان اینکه مردم با شرکت در این انتخابات سرنوشت چهار سال آینده کشور را تعیین می‌کنند، یادآوری کرد: نمایندگان مردم در مجلس مطالبات، مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را در محافل استانی و ملی دنبال می‌کنند چه بسا در تحقق پیدا کردن آنها نقش موثری ایفا کنند بر این اساس می‌طلبد همه مردم اعم از اساتید دانشگاهی، دانشجویان، اصناف و ... با کسب علم نسبت به برنامه‌ها و اهداف کاندیداها برای انتخاب فرد مورد نظر خود در انتخابات اقدام کنند.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدهای اخیر دشمنان علیه امنیت کشورمان گفت: به دلیل قرار گرفتن در زیر پرچم ولایت فقیه، همچنین داشتن نیروهای جان بر کف، هیچ‌وقت امنیت و آرامش کشور ما دچار خدشه نمی‌شود و هرگونه تعدی و تجاوز به اراضی خاکی، هوایی و دریایی با پاسخ دندان‌شکن رو به‌رو خواهد شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنان در طول هشت سال جنگ تحمیلی به اراده و قدرت ایمان جوانان برومند ایران علم پیدا کردند از این رو هیچ‌گاه دست‌اندازی به خاک ایران در معادلات و سیاست‌گذاری‌های آنها جایگاهی ندارد چرا که نتیجه این قبیل تحرکات به طور کامل مشخص است.

سید سلمان ذاکر :صدور حکم قریب الوقوع اعدام برای مفسدان اقتصادی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: فساد بانکی بزرگ کشور ، کم‌کم به صدور حکم نزدیک می‌شود.

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس  گفت: من معتقدم جرم اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین جرم‌هاست و طبیعی است که برای آن مجازات سنگینی از جمله اعدام  صادر شود.

 وی افزود: فسادی که ابتدا به‌عنوان اختلاس شناخته می‌شد. اما واژه اختلاس برای تعریف این فساد بزرگ، مناسب نیست.

ذاکر گفت : اکنون حرف از اخلال در نظام اقتصادی است که مجازاتی حتی مانند اعدام دارد. تخلفی که اکنون در کشور رخ داده طبق بند الف ماده یک قانون اخلال‌گران نظام اقتصادی است و مجرمان آن براساس این بند مخل اقتصاد کشور شناخته می‌شوند.

نماینده مردم ارومیه تصریح کرد: از ابتدا هم تعبیر اشتباهی بین عامه مردم شکل گرفت که از اختلال اتفاق افتاده به‌عنوان اختلاس یاد شد در حالی که اختلاس تعریف دیگری دارد. اخذ وام‌های کلان و همچنین گشایش LC(خط اعتباری مالی) مصداق بند الف ماده یک قانون اخلال در نظام اقتصادی است و جرم این افراد اخلال در نظام اقتصادی بوده و به این عنوان محاکمه می‌شوند.

جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان غربی موفق نبود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تا به امروز در جذب سرمایه‌گذار در آذربایجان غربی موفق عمل نکرده‌ایم.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: زمینه سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی فراهم نشده است و در جذب سرمایه‌گذار موفقیت خوبی را به دست نیاورده‌ایم.
وی با اشاره به هم مرز بودن آذربایجان غربی با 3 کشور دیگر، تصریح کرد: این امر می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذاران را در استان فراهم کند اما، بروکراسی اداری سبب تضعیف این موضوع شده است.
این مسئول افزود: در سال‌های گذشته استان آذربایجان غربی از نظر رشد و توسعه مطلوب نبود و این موضوع سبب کم بودن سرمایه‌گذاری‌ها در استان شده است.
ذاکر با بیان اینکه باید تفکر جذب سرمایه‌گذار در مسئولان استان رشد یابد، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار یکی از مواردی است که باید در بین مسئولان استان رونق بیشتری به خود بگیرد.
وی نبود زیرساخت‌های موجود برای جذب حداکثری سرمایه‌‌گذار را از دیگر عوامل عدم موفقیت در جذب سرمایه‌گذار دانست و گفت: ما از نبود زیرساخت‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری در استان در مضیقه هستیم.
این مسئول سیستم‌های بسته مدیریتی را از دیگر آفات در جذب سرمایه‌گذار عنوان کرد و ادامه داد: تفکرات بسته و عدم توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرهای مختلف استان نیز عاملی برای عدم وجود سرمایه‌گذار در استان است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: سیستم سرمایه‌گذاری استان ضعیف است به طوری‌که این سیستم تاکنون نتوانسته است اقدامی موثر در راستای جذب سرمایه‌های خارجی انجام دهد به گونه‌ای که ورود سرمایه‌گذار به این سیستم جز ‌ناامیدی، ‌هدر رفتن سرمایه و استعداد سرمایه‌گذار چیزی برای او به ارمغان نیاورده است.
وی عدم شناخت سرمایه‌گذاران و جایگاه آنها در هدایت جامعه را دیگر عامل عدم سرمایه‌گذاری بخش خارجی در استان دانست و خواستار رفع مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران شد.

گلایه شدید ذاکر از آماده نبودن پیست اسکی و کمبود امکانات رفاهی_درمانی در خوشاکو

سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری پیشرفت آسفالت راه روستای خوشاکو، دیروز در جمع مردم این روستا حاضر و مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی  قرار داد.

وی ضمن تقدیر از مسؤولین اداره راه و ترابری در آسفالت راه روستایی خوشاکو ، نسبت به پیگیری  ادامه آسفالت تا محوطه پیست و مسجد روستا قول مساعد داد.

وی در جمع اسکی بازان و مردم حاضر در پیست که از استانهای هم جوار نیز جهت بهره مندی از امکانات تفریحی پیست اسکی خوشاکو در آن محل حاضر شده بودند، ضمن  گلایه از مسؤولین تربیت بدنی و هیأت اسکی استان  به دلیل عدم فراهم نمودن امکانات اولیه بهداشتی_ رفاهی  و ایمنی در این منطقه توریستی، از مسؤولین امر خواست تا در اولین فرصت نسبت به تآمین و تجهیز امکانات این پیست اقدام نمایند. چراکه وضعیت حال حاضر و امکانات موجود در این پیست در شأن مردم و نام بین المللی این پیست نمی باشد.

 در این دیدار امام جمعه ، اهالی روستای خوشاکو و اسکی بازانی که از شهرهای مختلف و استان های هم جوار، بویژه آذربایجان شرقی برای استفاده از امکانات  این پیست بین الملی در آن حضور داشتند از تلاش ها و پیگیری های ذاکر در تأمین آب و آسفالت این روستا قدردانی کردند.

گفتنی است در حین بازدید ذاکر از پیست اسکی خوشاکو، حاضران در پیست از جمله اسکی بازان و گردشگران استان آذربایجان شرقی شاهد  آسیب دیدن 2نفر از شهروندان بودند  که بدلیل عدم وجود امکانات اولیه  و عدم استقرار اکیپ اورژانس در محل، به اورژانس سیلوانا اعزام شدند.

عصر امید: ذاکر به داد نشریات و خبرگزاریها رسید


ذاكر به داد نشريات و خبرگزاريها رسيد

سالهاست كه تامين منابع مالي و امكانات سايتها و رسانه هاي مجازي و نشريات محل اختلاف مي باشد و در اين بين مديران سايتها مجبورند هزينه هاي بالاي ايجاد و اداره سايتها را خود بر عهده بگيرند .

به گزارش عصر اميد ، سلمان ذاكر نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در سوالي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص توزيع يارانه و مساعدت مالي دولتي پرسيده است كه اميدواريم با پيگيري اين نماينده اروميه ، بخشي از منابع مالي سايتها و خبرگزاريهاي استاني از اعتبارات فرهنگي تامين شود.