کاندیداهای احتمالی میاندوآب شاهین دژ و تکاب

بررسی و تحقیق در مورد کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی

کاندیداهای احتمالی میاندوآب شاهین دژ و تکاب

بررسی و تحقیق در مورد کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی

کناره گیری استاد محمد قاسمی از نامزدی مجلس شورای اسلامی

استاد محمد تاروردی قاسمی امروز در فرمانداری میاندوآب از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی انصراف خود را اعلام، و رسمابه ثبت رسانیدند.


متن زیر برگرفته از وبلاگ استاد محمد قاسمی در خصوص کناره گیری ایشان از کاندیداتوری مجلس.



«استاد محمد (تاروردی) قاسمی با انصراف خود عطای کاندیداتوری(مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه میاندوآب شاهین دژ و تکاب)را به لقایش بخشید.

لازم به ذکر است بیانیه استاد در این زمینه متاقبا به سمع و نظر دوستان خواهد رسید.»


منبع: وبلاگ استاد محمد قاسمی

/

http://m-ghasemi93.blogsky.com


بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه استاد محمد قاسمی در رابطه با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی

اولا- علت کنارگیری:

اینجانب ضمن تشکر و قدردانی  و اعتذار از همه بزرگواران و اقشار مختلف و همه کسانی که در شهرستانهای میاندوآب، شاهین دژ و تکاب و شهرها و روستاهای تابعه برای حضور اینجانب در صحنه عبادی سیاسی انتخابات به نحوی از انحا ابراز لطف و محبت نموده و پیگیری های خالصانه داشتند اعلام میکنم حضور بدون وحدت و یک پارچگی و اتحاد و همدلی نیروهای ارزشی به مصلحت جامعه و دلسوزان و خادمان مردم نبوده و نیست و به دلیل عدم تحقق این امر این جانب به نفع ملت کناره گیری خود را اعلام داشتم.

ثانیا- کلامی چند با نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی:

انشاءالله همه عزیزان به قصد خدمت به مردم وارد صحنه شدند و همگی شیفته خدمتند، نه عاشقان قدرت.و از این که چند روزیست تبلیغات شروع شده و این عزیزان و هواداران محترم شان با رعایت اخلاق انتخاباتی از تخریب همدیگر پرهیز نموده و با برگزاری جلسات و سخنرانی های متنوع سعی در معرفی خود و برنامه های آتی شان هستند و بدین طریق شهروندان عزیز را به یک حضور بی نظیر در یک روز تاریخی و سرنوشت سازی همچون 12 اسفند آماده می کنند جای بسی خوشحالی و تقدیر و تشکر است که این خود نشانگر شخصیت و منزلت این بزرگواران است و ما مردم حوزه های انتخابیه باید به خود ببالیم که نامزدهای انتخاباتی ما از کرامت و ظرفیت های والایی برخوردارند و رقابت هایشان نیز رقابت سالم و دوستانه است و انشاءالله این آرامش و متانت و وقار را بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات نیز حفظ می کنند چون آنها خود واقف اند که چه برنده بشوند و چه نشوند در هر دو حالت پیروزند چون وظیفه ما ادای تکلیف است و بس.و نتیجه هر چه باشد تمکین خواهند نمود.چون آنها می دانند ما در موقیت حساسی به سر می بریم و دست های پنهانی در کار است که اولا سعی میکنند از حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای جلوگیری نمایند که یقینا مردم عزیزمان اینها را مایوس خواهند نمود.ثانیا به دنبال آبی گل آلود جهت رسیدن به اهداف شومشان می باشند، مبادا دانسته یا ندانسته آب به آسیاب دشمن بریزیم و انشاء الله با وجود نامزد های آگاه و فهیم و دلسوز ما این آرزو را به گور خواهند برد و در نهایت برای تک تک نامزد های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی آرزوی موفقیت دارم.

ثالثا- دعوت از آحاد مردم جهت حضور در صحنه عبادی سیاسی انتخابات:

این جانب ضمن تایید و حمایت از بیانیه های ارگانها ، نهادها و سازمانهای مختلف من جمله بیانیه پر محتوای استاتید و بسیج اساتید کشوری و ... در خصوص دعوت از مردم فهیم ، بصیر و بلیغ کشورمان جهت حضور پر شور در صحنه انتخابات ، از همه اقشار مختلف حوزه های انتخابیه میاندوآب،شاهین دژ، تکاب،شهرها و روستاهای تابعه بخصوص از طرفدارا، دوستداران و حامیان خود که همان طرفداران،دوستداران،دلسوزان وحامیان نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند دعوت می کنم که با حضور پرشور خود در صحنه انتخابات یک بار دیگر با مقام عظمای ولایت تجدید بیعت نموده و سرنوشت خود و هموطنان خود را با آرای خود رقم زده و عزم ملی و اقتدار نظام ولایت محور جمهوری اسلامی ایران را به جهان و جهانیان نشان دهند.

 وعده دیدار ما 12 اسفند پای صندوقهای رای انشاء الله.

 

                                                           ازطرف دفتر استاد محمد قاسمی


شرایط و قوانین کاندیداها(ثبت نام کنندگان) نمایندگی مجلس

فصل اول - کلیات

‌ماده 1 - انتخابات مجلس شورای اسلامی برطبق مقررات این قانون انجام می‌گیرد و دولت موظف است در برگزاری انتخابات ترتیبی اتخاذ نماید‌که پیش از پایان دوره قبل، انتخابات را برگزار نماید به طوری که کشور در هیچ زمان بدون مجلس نباشد.

‌تبصره- مقصود از کلمه «‌مجلس» در این قانون، مجلس شورای اسلامی می‌باشد.

ماده 2 - عده نمایندگان مجلس شورای اسلامی دویست و نود نفر می‌باشد و افزایش تعداد آن براساس اصل شصت و چهارم (64) قانون اساسی‌خواهد بود.

تبصره - از تعداد کل نمایندگان پنج نفر به ترتیب ذیل مربوط به اقلیتهای دینی می‌باشد:

‌زرتشتیان و کلیمیان هرکدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی مجموعا یک نماینده و مسیحیان ارمنی جنوب و شمال هرکدام یک نماینده

ادامه مطلب ...

کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم از حوزه میاندوآب شاهین دژ و تکاب

مهدی عیسی زاده-محمد میرزایی-محمدقاسمی-روح الله بیگی-جهانبخش محبینیا-کرمعلی مرادی-علی احدی وند-مدنی -امیرامیدی-مهندس سلیمی-اسحق عابدی- علی جهانی-حسین شریفی -نادرشریفی -علی نقی اقدسی- رحمان حمدی-علی اکبرشیوخی
منبع:http://jegati.blogfa.com/

ثبت نام 125 نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی آ.غ

 ثبت نام 125 نفر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی آ.غ


 

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار سایت اطلاع رسانی استانداری گفت: در ششمین روز از مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در مجموع 125 نفر تاکنون ثبت نام کرده اند.
فتح الهی با اشاره به فرارسیدن ایام 9 دی سالروز حماسه بصیرت دینی مردم و گرامیداشت این روز افزود: حضور میلیونی مردم در دفاع از آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی درس عبرتی تاریخی به تمام معاندین نظام و دشمنان قسم خورده داد و نور امیدی در دلهای علاقمندان و مشتاقان نظام زنده کرد.
وی تاکید کرد: این حماسه عظیم مردمی یادآور روزهای پرشورانقلاب اسلامی بود که بار دیگر باعث تاکید بر آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شد.
وی در ادامه با یادآوری روند و آمار ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی در سراسر استان اظهار کرد: تا پایان مهلت ثبت نام در ششمین روز در حوزه انتخابی شهرستان ارومیه 41 نفر، سلماس 8 نفر، حوزه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت 12 نفر، در حوزه خوی و چایپاره 14 نفر، در حوزه نقده اشنویه 16، حوزه مهاباد هشت نفر که یک نفر نیز امروز در این حوزه اعلام انصراف نمود، در حوزه بوکان 7، حوزه پیرانشهر و سردشت 8 و حوزه میاندوآب ، شاهیندژ و تکاب 11 نفر تاکنون ثبت نام نمودند.
رییس ستاد انتخابات استان همچنین تاکید کرد: با همکاری متقابل فرمانداران، بخشداران و اعضای هیات های نظارتی شورای محترم نگهبان در استان تمام هیات های اجرایی در سراسر شهرستانهای استان تشکیل شده است.
فتح الهی ادامه داد: تمامی این هیات ها نیز اولین جلسه کاری خود را تشکیل داده و آماده به اجرای برنامه های زمانبندی خود می باشند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار اظهار کرد: هیات های اجرایی مسوول استعلامات اولیه و بررسی اولیه صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی و نیز تعیین شعب اخذ رای و اعضای صندوق های اخذ رای را برعهده دارند.
فتح الهی خاطرنشان شد: در کلیه مراحل کار اعضای محترم شورای نگهبان بر حسن روند اجرای اقدامات مورد نظر نظارت کامل دارند.
/07:35 ب.ظ

 


کد خبر:  13130
فرستنده: News Admin
گروه: اخبار استانداری
تاریخ انتشار : 8 /10 /1390 ساعت 07:35 ب.ظ

شنبه سوم دیماه ؛آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس

اطلا‌عیه شماره(5) ستاد انتخابات کشورصادر شد:
شنبه سوم دیماه ؛آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی


 

ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پایان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
اطلاعیه شماره (5) ستاد انتخابات کشور
در اجرای ماده 45 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده 21 آئین نامه اجرایی آن، به آگاهی عموم ملت شریف ایران میرساند ، ثبت نام از داوطلبان نمایندگی دوره نهم مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ 3/10/1390 تا پایان روز جمعه مورخ 9/10/1390جمعاً به مدت 7 روز به عمل خواهد آمد . لذا داوطلبان می توانند به منظور اعلام داوطلبی خود در مهلت تعیین شده با همراه داشتن مدارک ذیل به ستاد انتخابات کشور، فرمانداریهای مراکز حوزه¬های انتخابیه، سفارتخانه¬ها یا کنسولگری¬ها یا نمایندگی¬های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مراجعه و اقدام به تکمیل فرم ثبت نام نمایند.
1- اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن.
2- اصل شناسنامه عکسدار و سه نسخه تصویر کلیه صفحات آن .
3- عکس جدید 4 × 3 ده قطعه (ترجیحا با زمینه روشن) .
4- اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل که معتبر باشد .
5- اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفاء و عدم اشتغال در پست و مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی .
6- اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی .
به استناد ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند :
1- اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران .
2- تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .
3- ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه .
4- داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن .
5- نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه .
6- سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی ، شنوایی و گویایی .
7- حداقل سن سی سال تمام و حداکثر هفتاد و پنج سال تمام .
تبصره 1- داوطلبان نمایندگی اقلیتهای دینی مصرح در قانون اساسی از التزام عملی به اسلام ، مذکور در بند (1) مستثنی بوده و باید در دین خود ثابت العقیده باشند .
تبصره 2 ـ هر دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی فقط برای شرکت در انتخابات محسوب می شود .
بر اساس قانون تفسیر ماده (28) که در تاریخ 12/5/1390 به تایید شورای محترم نگهبان رسیده، مدرک معادل تحصیلی در هر مقطع تحصیلی مدرکی است که واجد ارزش استخدامی باشد.
در ضمن به استناد تبصره 2 ماده 9 قانون یاد شده هیچ یک از داوطلبان نمایندگی نمی توانند در بیش از یک حوزه انتخابیه خود را نامزد نمایند . در غیر اینصورت نامزدی آنان کلاً باطل و از شرکت در انتخابات آن دوره مجلس محروم می گردند .
همچنین به استناد ماده 46 قانون مذکور هر یک از داوطلبان نمایندگی مجلس می توانند شخصاً و به صورت کتبی انصراف خود را به فرمانداری یا بخشداری مرکز حوزه انتخابیه و یا وزارت کشور اعلام نمایند و عدول از انصراف نیز پذیرفته نمی شود.
/08:25 ب.ظ

 


کد خبر:  12796
فرستنده: News Admin
گروه: اخبار استانداری, انتخابات مجلس نهم
تاریخ انتشار : 28 /9 /1390 ساعت 08:25 ب.ظ

روح الله بیگی به عنوان کاندیدایی که حرفی برای گفتن دارد


  
 
حجت الاسلام روح الله بیگی مدیر کل سابق اداره کل اوقاف و امور خیریه به عنوان کاندیدایی که برای گفتن حرف های زیادی دارد وارد عرصه انتخابات حوزه میاندوآب ، شاهین دژ و تکاب شد!!!

آقای بیگی رییس سابق سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میاندوآب که در این سمت کارهای مفید زیادی را برای میاندوآب انجام داد و بنیان اداره اوقاف و امور خیریه را بنا نهاد و جزو افراد معدودی است که توانسته در هر دوره از مدیریت خود خدمات بسیاری را انجام دهد .
همچنین وی به عنوان مدرس در دانشگاه مشغول بوده است و بعدا که در پست مدیر کل اوقاف و امور خیریه مشغول بوده ، توانسته رتبه اول را در جذب وقف و باز پس گرداندن وقف هایی که غصب شده بودند در سطح کشور کسب کند .
اقای بیگی در طول خدمت خود برای بازسازی مساجد استان تلاش های فراوانی را انجام داد و در این امر هم تا حدود زیادی موفق بوده است و به خاطر این تلاش ها محبوبیت زیادی را کسب کرد .
خالی از لطف نیست که بگویم حرف و حدیث های زیادی پشت سر حجت الاسلام بیگی وجود دارد .
منبع:http://www.ostannews.blogfa.com/

آغاز ثبت نام کاندیدا های انتخابات نهمین دوره مجلس

معاون سیاسی اجتماعی استاندار
ثبت نام از کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی آغاز شد


 
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی و رییس ستاد انتخابات استان در گفتگو با خبرنگاران  با بیان اینکه مجلس نهاد قانونگذاری بوده و در بودجه ریزی نقش جدی را ایفا می کند، افزود: نقش نظارتی مردم از راه ایفای نقش نمایندگی وکلای مجلس و حق تحقیق و تفحص پیاده می شود و این هدف مهم از راه برگزاری انتخابات عملی می شود.

ادامه مطلب ...

شروع ثبت نام نمایندگی مجلس نهم در حوزه انتخابیه میاندوآب

بسم الله الرحمن الرحیم

خبری ناب ، دست اول و داغ از حوزه انتخابیه میاندوآب شاهین دژ و تکاب

ثبت نام نامزدهای نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی امروز سوم(3) دی ماه در حوزه انتخابیه میاندوآب شاهین دژ و تکاب همزمان با ثبت نام در کلیه حوزه های انتخاباتی کشور شروع شد.


ثبت نام نامزدهای نمایندگی در حوزه انتخابیه میاندوآب شاهین دژ و تکاب، با ثبت نام استاد محمد قاسمی شروع شد و به دنبال ایشان جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین میرزایی ثبت نام نمودند. اطلاعات تکمیلی بعدا به اطلاع دوستان و هممیهنان عزیز خواهد رسید.