کاندیداهای احتمالی میاندوآب شاهین دژ و تکاب

بررسی و تحقیق در مورد کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی

کاندیداهای احتمالی میاندوآب شاهین دژ و تکاب

بررسی و تحقیق در مورد کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی

اهمیت قوه مقننه یا همان مجلس شورای اسلامی

می خواهم در رابطه با مجلس شورای اسلامی که یکی از سه قوه در جمهوری اسلامی ایران است صحبت کنم.

قوه مقننه مابین سه قوه،قوه ای است که تمامی اعضای آن با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و وظیفه اصلی آن قانون گذاری است یعنی قوانین را که کجلس تصویب می کند بر همه اشخاص جامعه اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی واجب و لازم است از آن اطاعت نمایند و ضامن اجرایی آن به نحوی دو قوه دیگر هستند. قوه قضائیه بر تخلف از این قوانین رسیدگی کند و قوه مجریه بر طبق این قوانین حرکت میکند و مصوبات هیئت وزیران نباید از چهارچوبی که قانون معین کرده است خارج شود و محدوده ای را که مجلس تایین کرده است دولت موظف به اطاعت از آن می باشد.

با این اوصاف می توان پی برد که وظیفه مجلس بس سنگین و خطیر است و می طلبد که افراد متخصص و متعهد وارد این قوه شوند.

تعهد و تخصص لازم و ملزم هم هستند یعنی هر یک به تنهایی دارای نقص می باشد و به این ترتیب نمی توان با دارا بودن هریک این دو به موفقیت رسید لذا تعهد به تنهایی دوستی خاله خرسه را به همراه خواهد داشت و تخصص به تنهایی موجبات تباهی را،چون تعهدی نیست که خود را دربرابر مردم مسئول بداند و احساس وظیفه کندو هر چه در توان دارد برای پیشرفت خود سعی و تلاش می کند و در این راستا به پیش خواهد رفت.

البته باید گفت که همه مصوبات مجلس به جز تعیین شش نفر حقوقدان شورای نگهبان ، به تصویب شورای نگهبان برسد.از این حیث که شورای نگهبان قانون مصوب مجلس را از لحاظ فقهی و حقوقی بررسی نماید و در صورت مغایرت نداشتن با این دو اصل اساسی و مهم، قانون مصوب مجلس به عنوان قانون در جامعه شناخته شده و لازمه اجرایی پیدا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد