کاندیداهای احتمالی میاندوآب شاهین دژ و تکاب

بررسی و تحقیق در مورد کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی

کاندیداهای احتمالی میاندوآب شاهین دژ و تکاب

بررسی و تحقیق در مورد کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی

آشنایی با سرنوشت سازان!

آیا تا چه حد و اندازه ای با کاندیدا های احتمالی مجلس شورای اسلامی آشنایی دارید؟

*         آیا تا چه اندازه با وظایف نمایندگان مجلس آشنایی دارید؟

*         آیا نماینده مجلس باید دارای شرایطی باشد یا خیر؟

 

*         آیا تا چه حدی می توان به نمایندگان اعتماد کرد؟

*         آیا هر رشته درسی یا دانشگاهی با نمایندگی مجلس سازگار است؟

*         آیا مردم می توانند هر خواسته ای از نماینده خود داشته باشند؟

*         آیا می دانید جایگاه مجلس در کجا قرار دارد؟

همه موارد درجهت رسیدن به جایگاهی برای رای دهنده است که بتوان نماینده ای اصلح و مصلح ازبین صالحین انتخاب نمود و از بین همه آنی که از درد مردم بیشتر خبر دارد و بیشتر بر مردم دل میسوزاند و علم یا همان تخصص را نیز دارد که بتواند گرهی از زندگی مردم بازکند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمایندگانی از مردم هستند که برای ملت و کشور خویش قوانینی بر اساس قانون اساسی و شرع مقدس اسلام وضع می کنند که بعد از تصویب شورای نگهبان که قانون و قوانین مصوب توسط مجلس شورای اسلامی را از حیث مطابقت با شرع و قانون اساسی بررسی می کنند و در صورت نبود اشکال شرعی و قانونی لازم الاجرا قلمداد می کنند که اجرای آن برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی یکسان است و این امر خطیر قانون گذلری می طلبد که قانون گذاران سر رشته ای در علوم قضا و فقه اسلامی که همان دستور  شرع مقدس اسلام در امر قضاست داشته باشند و نماینده مجلس شورای اسلامی علاوه بر علم مرطبت با نمایندگی مجلس که در سطور فوق ذکر شد می بایست دارای تعهد نیز باشند که این تعهد شامل دو بخش اساسی می باشد که عبارتند از مقبولیت و مشروعیت.

مشروعیت در جامعه اسلامی از آن خداوند باری تعالی است و جز ذات مقدسش کسی نمی تواند جواز تایید یا فسخ آن را صادر کند و این امر توسط قوانین و مقرراتی در قالب وحی بر پیامبران الهی نازل گشته است. افرادی که خصوصیتی شبیه به این پیامبران صلاحیت دارند که صلاحیت افراد و اشخاص  را بر اساس قوانین الهی  بررسی کنند.

مقبولیت:در جامعه اسلامی علاوه بر مشروعیت مقبولیت نیز نیاز است که همان رای مخفی مردم در صندوقهای رای هست چنان چه که در زمان پیامبر اکرم به عنوان بیعت مطرح بوده است.

نماینده مجلس پس از این که توانست از صندوق رای، آرا مورد قبولی را کسب کند باید مجلس به وی رای دهد و طبق موارد و توضیحاتی که در بالا ذکر شده است به تصویب قانون بپردازد و مجلس بعد از تصویب قانون دو قوه دیگر را ملزم به اجرای این قوانین بپردازد و این امر اهمیت این قوه را نسبت به دو قوه دیگر دارد.    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد